tensoval-comfort

Cum să alegeți un tensiometru și cum să vă măsurați tensiunea arterială acasă

În sensul cel mai de bază, tensiunea arterială este o modalitate de a măsura câtă forță este exercitată asupra pereților vaselor de sânge (artere), deoarece sângele trece prin ele.

Sistolică; este numărul afișat în partea de sus. Aceasta reprezintă presiunea pe măsură ce inima ta se contractează pentru a pompa sânge în organism.

 Diastolică; este numărul afișat în partea de jos. Acesta reprezintă presiunea dintre bătăi, când inima se relaxează.

   Ce reprezintă o tensiune arterială normală? O citire normală a tensiunii arteriale este sub 140/90, dar dacă aveți o boală cardiacă, diabet sau boli de rinichi, tensiunea arterială ar trebui în mod ideal să fie mai mică de 130/80. Dacă doriți să vă monitorizați tensiunea arterială la domiciliu, poate fi o idee bună să obțineți un tensiometru care vă va permite să păstrați o evidență a tensiunii  în momente potrivite pentru dvs., în confortul casei dvs.

 Cum să alegi un tensiometru

 Dacă decideți să vă măsurați tensiunea arterială acasă, va trebui să obțineți un tensiometru. Există o gamă largă de monitoare de tensiune disponibile, dar este important să fiți siguri că aparatul pe care îl alegeți este cel potrivit pentru dvs.

tensoval-duo-control

Adresați-vă medicului dumneavoastră: dacă medicul vă cere să măsurați tensiunea arterială acasă sau să purtați un monitor ambulatoriu pentru a diagnostica hipertensiunea arterială, acesta vă poate oferi un monitor pe care îl puteți împrumuta pentru o anumită perioadă de timp.

Cumpărați un tensiometru cu  manșetă superioară: dacă veți achiziționa un tensiometru, alegeți unul care măsoară tensiunea arterială la nivelul brațului, nu la încheietura mâinii sau la deget, chiar dacă acestea sunt bune, de obicei cele cu manșetă sunt mult mai precise.

Sunt citirile diferite pe un tensiometru cu manșetă  superioară a brațului și un tensiometru pentru încheietura mâinii?

Este destul de posibil ca citirile să difere în funcție de tensiometru, deoarece tensiunea arterială variază în întregul corp. Toate dispozitivele de monitorizare a tensiunii arteriale, fie că sunt brațul superior sau încheietura mâinii, sunt validate în același mod și au aceleași specificații de acuratețe. În ceea ce privește tensiometrul potrivit pentru dumneavoastră, vă recomandăm să discutați acest lucru cu medicul dumneavoastră, pe baza nevoilor dvs. individuale.

Asigurați-vă că manșeta are dimensiunea potrivită pentru brațul dvs. Aceasta ar trebui să se înfășoare în jurul brațului, lăsând spațiu suficient pentru a glisa două vârfuri de degete dedesubt. Majoritatea monitoarelor de tensiune arterială vor veni cu o manșetă de dimensiuni medii. Dacă brațul dvs. este deosebit de mare sau mai mic decât media, este posibil să trebuiască să cumpărați separat o manșetă de dimensiuni diferite.

Activitățile dinaintea măsurării tensiunii

 Evitați să mâncați, să beți băuturi alcoolice sau cafea, să fumați, să faceți exerciții fizice și să faceți baie timp de 30 de minute înainte de a efectua măsurători. De asemenea, este bine să vă odihniți timp de 15 minute înainte de a începe măsurarea. Evitați efectuarea măsurătorilor în timpul momentelor de stres. Măsurați-vă tensiunea într-un loc liniștit.

Unele tensiometre vor avea inclusă memorie internă pentru a vă stoca citirile. Acestea pot costa mai mult decât versiunile clasice de bază, dar vă puteți înregistra singuri măsurătorile pe hârtie și va funcționa la fel de bine.

Cum să vă verificați tensiunea arterială utilizând tensiometrul

Pentru a avea parte de o citire corectă, este important să vă odihniți și să nu vă simțiți anxios sau stresat. Stați așezat pe un scaun și întindeți mâna pe o suprafață plană. Este important să nu vă strângeți pumnul când vă măsurați tensiunea arterială. Așezați manșeta peste braț (în partea superioară) și strângeți manșeta peste braț, asigurându-vă că puteți glisa două degete sub manșetă. Aceasta trebuie să fie amplasată deasupra părții superioare a brațului, tubul acesteia fiind așezat în centrul sau ușor în dreapta brațului dumneavoastră. Când verificați tensiunea arterială, nu vorbiți și stați relaxat. Apăsați butonul de pornire; Veți simți că manșeta se umflă destul de repede. Poate fi temporar puțin inconfortabil, deoarece manșeta se umflă și se dezumflă automat. Odată ce ați citit, faceți o notă despre lectură. La câteva minute după ce ați luat tensiunea arterială, este o idee bună să o verificați din nou, pentru a vă asigura că citirile sunt similare și corecte.

tensiometru

Care sunt cauzele comune pentru rezultatele inexacte ale tensiunii arteriale?

Este normal ca tensiunea arterială să se schimbe pe tot parcursul zilei și a nopții, sau în diferite situații în care aceasta poate fluctua. Multe lucruri, cum ar fi nivelul de stres, consumul de alimente sau băuturi, nivelul de activitate, chiar și timpul zilei, pot afecta citirea tensiunii arteriale a unei persoane. Deci, este posibil să vedeți fluctuații, lucru normal dacă nu suferiți de alte afecțiuni, astfel fluctuațiile indicând probleme.

Este important să vă verificați tensiunea arterială, deoarece există rareori simptome, astfel încât este posibil să nu știți că este ridicată până când este prea târziu. Aproximativ șapte milioane de oameni din România trăiesc cu hipertensiune arterială nediagnosticată. S-ar putea să nu cauzeze simptome, dar trebuie să luați întotdeauna în mod serios tensiunea arterială ridicată. Este o problemă și mai mare dacă aveți diabet sau boală renală cronică, deoarece vă poate crește riscul de complicații. Odată ce o persoană a fost diagnosticată, aceasta își poate reduce riscul de complicații cu ajutorul tratamentelor și schimbării stilului de viață.

Modificările stilului de viață pot contribui la reducerea tensiunii arteriale. Aceasta poate include creșterea activității fizice, scăderea în greutate, scăderea sării, reducerea consumului de alcool și consumarea unei alimentații sănătoase.

Gestionarea tensiunii arteriale nu trebuie să fie o povară. De fapt, micile îmbunătățiri ale stilului dumneavoastră de viață vă pot ajuta.

Exercițiile: Fiți puțin mai activi. Mergeți în loc să conduceți; alegeți scările în locul liftului, etc.

Mâncați inteligent:

Încercați să găsiți alimente ce au un conținut scăzut de grăsimi sau de sodiu. Potasiul găsit în banane și morcovi este cel mai bun medicament al naturii pentru inima dumneavoastră.

Renunțați la obiceiurile dăunătoare:

 Minimizați consumul de alcool și de țigări.

Alungați stresul: Stresul este un aspect normal al vieții. Dar prea mult, poate crește riscul de boli de inimă. Relaxați-vă făcând activitățile preferate ( grădinăritul, mersul pe jos etc.) și inima dumneavoastră va fi mai fericită!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button